Turizm Sektörü 2026’yı Temkinli İyimserlikle Karşılarken: Stratejik Adımlar ve Sürdürülebilir Büyüme Yol Haritası

Turizm sektörünün 2026’ya temkinli iyimserlikle yaklaşan stratejileri ve sürdürülebilir büyüme yol haritasını kurumsal bir dille özetleyen, güven veren bir rehber.

Turizm Sektörü 2026’yı Temkinli İyimserlikle Karşılarken: Stratejik Adımlar ve Sürdürülebilir Büyüme Yol Haritası
REKLAM ALANI
Yayınlama: 27.09.2025
Düzenleme: 03.10.2025 01:21
A+
A-

İstanbul Turizm Fuarı (ITF 2025) bu yıl üçüncü kez düzenlendi ve fuarın ikinci gününde sektöre dönük önemli değerlendirmeler ve gelecek yıl için temkinli iyimserlik ön planda oldu. Belediye başkanlarından otel yöneticilerine, tur operatörlerinden sivil toplum kuruluşlarına kadar kenetlenmiş bir görüş birliği dikkat çekti. 2025’in zorlu geçtiğini ve 2026’ya ilişkin umutların titreştiğini tüm paydaşlar gözler önüne serdi.

Günün ilk paneli, moderatör Orhan Gence yönetiminde “Otellerde Markalaşma Oturumu” olarak gerçekleşti. Konuşmacılar arasında Wyndham Hotels & Resorts Türkiye Ülke Geliştirme Başkanı Murat Özel, Anadolu’nun her lokasyonunda turizm potansiyeli bulunduğunu ifade ederek 2025 sonuna kadar 130 otele ulaşmayı hedeflediklerini belirtti. Merve Sakaoğlu (IHG Hotels Lüks, Yaşam Tarzı ve Ana Akım Markalar) ise markalaşmanın artık lüks bir tercih olmadığını, güvene dayalı ortaklık yaklaşımının başarının anahtarı olduğunu vurguladı. Özkan Alkan ise yabancı markaların piyasada öncü olmasının değerleme süreci ve kriz planlarıyla yakından ilişkili olduğunu belirtti. Deneyimli otel yöneticisi Deniz Dikkaya ise, şehirlerin güçlü bir şekilde tanıtılaması için tek bir Türkiye markasına bağlamanın zorluklar doğurduğunu dile getirdi ve fuarın bu konudaki hassas yaklaşımını takdirle karşıladığını söyledi.

“Muğla’daki koordinasyon önemli” gibi konuların öne çıktığı günün ikinci paneli, Dr. Şengül Altan’ın moderatörlüğünde “Türkiye Belediyeler Birliği Oturumu” çatısı altında gerçekleşti. Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, bölgenin sadece Bodrum, Marmaris ve Fethiye ile sınırlı olmadığını belirterek Milas’ın da tarihi potansiyeliyle öne çıktığını ifade etti. Kamu-özel iş birliğiyle kurulan Muğla Turizm Platformu’nun kısa sürede sektörel koordinasyonu güçlendirdiğini vurguladı. Selçuk Belediye Başkanı Filiz Ceritoğlu Sengel ise Efes Selçuk’un 3,5 milyon ziyaretçi ağırladığını hatırlatarak destinasyonlar arasındaki entegrasyonun önemine dikkat çekti.

“Türkiye-Polonya ilişkileri umut vaat ediyor” başlığıyla devam eden panelde Itaka Holdings Başkanı Mariusz Jańczuk, Türk ve Yunan destinasyonlarının kitle turizminin odak noktası olduğunu fakat Türkiye’deki fiyatların Doğu Avrupa ziyaretçi sayısında etkili olduğuna vurgu yaptı. LOT Polish Airlines CEO’su Michal Fijol ise Varşova-İstanbul uçuşlarının sayısının 2’den 5’e yükseldiğini belirterek, gelecek 10 yılda yolcu sayısında belirgin bir artış öngördüklerini söylediler.

“Erken rezervasyonu cazip kılmak için atılım yapmalıyız” bölümünde sektörün 2025 performansı ve 2026 beklentileri dört panelde incelendi. Kilit Grup Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Kilit, Türkiye’nin maliyet Algısının sezonu olumsuz etkilediğini ifade ederken, Zafer Alkaya (Cornelia Diamond Golf & Resort Spa) maliyet-satıcılık arasında sıkışan bir sezona işaret etti ve erken rezervasyonları cazip kılacak yenilikler gerektiğini vurguladı. POYD Başkanı Hakan Saatçioğlu ise erken rezervasyon konusunda oluşan algının hatalı olduğunu belirtti. Korhan Alşan (Ela Excellence Resort) yakın gelecekte Alfa kuşağının turizm müşterisi haline geleceğini, ancak mevcut deneyimin bu kitle için yeterli olmadığını söyledi. Murat Alpman (Rixos Otelleri) ise 2025 sezonunun Türkiye’nin niteliğe odaklandığını gösterdiğini belirtti; Utkan Gülaçtı (Swissotel) ise 2025’in zorlu bir yıl olduğuna karşın hazırlıkların etkili olduğunu belirtti. Ergün Demiray (Dedeman) ise “Her Şey Dahil” modelinin çeşitlendirilmesi gerektiğini, Balcan Oğuz (Divan Otelleri) ise kültür ve sanat entegrasyonunun turizm açısından önemine değinerek yepyeni bir yol haritası ortaya koyduklarını aktardı.

Panelde tur operatörleri açısından ise Bentour Başkanı Kadir Uğur ve Odentours Ürün Satın Alma Direktörü Egemen Tunçel konuştu. 2026 için olumlu sinyaller alındığını ve Avrupa’dan yoğun erken rezervasyon talebinin sürdüğünü belirttiler. Fun&Sun Türkiye Genel Müdürü Oğuz Ergül ve diğer katılımcılar da 2026 için umutlarını paylaştılar. İç pazarın güçlendirilmesi gerektiğini vurgulayan Mert Vardar (Jolly) iç pazara yönelik farkındalık ve finansman sorunlarına dikkat çekti. Coral Travel Türkiye Genel Müdürü Kamçı, 2025’in erken rezervasyon değil son dakika rezervasyonları yılı olduğunu belirtti. Setur Genel Müdür Yardımcısı Küçükyılmaz ise 2026’da fiyat rekabetinin tüketiciye sunulacak doğru teklifle belirleneceğini ifade etti.

İç pazarın canlandırılması gerektiğine dair mesajlar tolumu içeren son oturumlar, TatilBudur ve Tatil Sepeti temsilcileriyle devam etti. Otelciliğin bölgesel çeşitliliği ve kültür-artı turizmin entegrasyonu üzerinde duruldu. Ayrıca, Türkiye’nin Dünya Markası olma hedefiyle ilgili çalışmaların sürdürüldüğü notu da vurgulandı. Kaynak: BYZHA – Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.