İstanbul Turizm Fuarı, sektörün yeni ufuklarını belirleyen açılışla iş birliklerini güçlendiriyor; kurumsal çözümler ve iş odaklı vizyon için sahneye çıkıyor.
İstanbul Turizm Fuarı (ITF 2025), Yenikapı – Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi’nde görkemli bir açılışla başladı. Tören, çok sayıda devlet ve sektör temsilcisinin katılımıyla gerçekleştirildi ve fuarın bu yıl üçüncü kez düzenlendiği bilgisi paylaşıldı.
Etkinliğe konuşmacı olarak katılanlar arasında KKTC Başbakan Yardımcısı ve Bakanları, İstanbul Büyükşehir Belediyesi yöneticileri, ve çeşitli turizm örgütlerinin temsilcileri yer aldı. Fuarda; otellerden seyahat acentelerine, havayollarından kruvaziyer firmalarına kadar geniş bir yelpazede firmalar bir araya geldi; 10 bin metrekarelik alanda katılımcı sayısı ve ziyaretçi ilgisi dikkat çekti.
Dream Project CEO’su Volkan Ataman, fuarın uluslararası arenada Türkiye’nin turizm kapasitesini sergileyen ve sektörel bağlantıları güçlendiren bir platform olduğunun altını çizdi. Ayrıca fuarın 17 konu başlığıyla 73 ulusal ve uluslararası konuşmacıyı bir araya getirdiğini belirtti ve ana sponsorlar ile resmi iş ortaklarının bu organizasyona olan katkılarına değindi.
İstanbul Turizm Fuarı’nın amacı ise turizmi dijitalleşme ve eğitim odaklı ilerleterek sürdürülebilir bir yükselişe zemin hazırlamak olarak vurgulandı. TÜROB, TTYD ve TÜRSAB gibi sivil toplum kuruluşlarının fuarın başarısında kritik rol oynadığı dile getirildi.
Etkinlik boyunca yapılan açılış konuşmalarında, ITF’nin dünyada ilk 3’e girme hedefi ve İstanbul’un bu çerçevede “turizmin kalbi” olarak konumlandırılması üzerinde duruldu. Fuarın turizm sektörünün geleceğini şekillendirecek kararlar için önemli bir platform olduğuna vurgu yapıldı.
Güçlü Destekçilerle Büyüyen Bir Organizasyon ITF 2025; Türkiye İş Bankası ana sponsorluğu ve Türk Hava Yolları resmi havayolu partnerliği ile güçlendirilirken, TÜRSAB, TÜROB ve TTYD gibi resmi iş ortakları da fuara katılım ve destek sağladı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu ile TGA ve Ticaret Bakanlığı da etkinliğin destekçileri arasında yer aldı.
Turizm Zirvesi ve Günün Programı iki gün boyunca süren zirve kapsamında otellerde markalaşma oturumları, belediyeler birliği oturumu ve bölgeler arası pazarlara yönelik oturumlar gerçekleştirildi. Program, 11:20’den itibaren Yapay Zeka Destekli Planlayıcı sunumuyla başladı ve çeşitli oturumlar ile zenginleşti.
Turizm Zirvesi – 2. Gün Programı ise otel ve belediyeler birliği odaklı oturumları kapsayarak sektörde gelecekteki beklentileri ve stratejileri ele aldı.
Kaynak: Beyaz Haber Ajansı (BYZHA)